Pull Marketing
Hvad er pull marketing?
Ved pull marketing handler det om at bibringe det rette budskab, så kunden, der er tæt på en købsbeslutning, vælger din virksomhed frem for konkurrenten. Forestil dig at kunden har et behov for nye løbesko, og derfor søger denne på en søgemaskine som Google. Her skriver kunden sin forespørgsel i søgefeltet ”Bæredygtige løbesko i størrelse 42”, og i løbet af ingen tid kommer der resultater. Her skal din virksomhed gerne være vist, så du får kunden ind på din side enten ved betalt annoncering eller organisk.
Det handler om at optimere siden og være proaktiv med henblik på, ”hvad vil kunden søge efter”. Relevant indhold skal formidles med relevante tekster. Tænk på eksemplet ovenfor hvor du sælger sko, ”hvordan får du kunden ind på din webshop”? Analyser målgruppen, søgeord, udarbejd tekster, dyk ned i målgruppens adfærd mm., så indhold på din webshop er optimeret, og hjemmesiden får en højere placering på Google. Synlighed for første side i Google øger dine chancer markant for, at du bliver valgt.
Hvilke pull marketing kanaler/teknikker kan anvendes?
- Søgemaskineoptimering (SEO)
- Blogindlæg
- Google Ads
- Sociale medier
Optimering af siden og annoncering på bl.a. betalte medier som Google Ads og Facebook Ads kræver vedligeholdelse og et kontinuerligt arbejde, der kan være tidskrævende, hvorfor det godt kan betale sig at uddelegere opgaven til eksterne eksperter, hvis kernekompetence er digital markedsføring.
Anvender du pull marketing på fx Facebook, så kan du med fordel oprette annoncer som ”følger efter” potentielle kunder, hvis nu de har været inde på din side, eller har vist interesse indenfor bæredygtighed. Dermed husker du dem på dit brand.
Få rådgivning og gennemgang af din hjemmeside af en konsulent. Kontakt konsulenten og drøft, hvilke optimeringsmuligheder der er med din hjemmeside. Med den rette strategi, de rette kompetencer og relevante tekster kan du øge dit salg med pull marketing.
Har du spørgsmål?
Vores konsulenter kan hjælpe dig videre på din færd.