Sociale Medier

Facebook:

Virksomheder kan oprette en virksomhedsprofil inde på Facebook, som kan bruges i forbindelse med annoncering på mediet ”Bæredygtigt tøj by Louise”. Når virksomhedssiden er oprettet, anbefales det, at siden tilkobles Facebooks annonceringsplatform ”business manager”. På Facebook har du mulighed for både at anvende push – og pull markedsføring alt efter formålet med dine annoncer.

Tag klart afstand fra ”boost” knappen på opslag, da det blot vil være spildte penge. Brug hellere budgettet inde i business manager, hvor der kan vælges målsætninger i forbindelse med annonceringen, målgruppe, demografi, interesser mm., som giver et bedre fundament til at målrette markedsføringen overfor potentielle kunder. Her kan annonceformater alt efter behov vælges. Det kan for nogle være tilstrækkeligt med enkelt video, hvor deres bæredygtige produkter er sat i fokus, men har du flere produkter eller budskaber, som skal eksponeres, kan karrusel vælges. Derudover kan webshopejere integrere deres forretning med Facebook, så der er flere smarte muligheder for en mere dynamisk annonce under formatet ”samling”. Hvis du har et system som WooCommerce eller Shopify, så søg efter hvordan du let og hurtigt kan synkronisere din webshop med Facebook.

Instagram:

Platformen er kendt for deling af fotos, og det er hyppigt anvendt i Danmark. Facebook ejer Instagram, hvorfor der ikke er en ”anden” annonceplatform. Der skal blot vælges placering under annoncen udformning, så brugere der opfylder de attributter, der er tilvalgt i målgruppen modtager annoncerne. Som virksomhed anbefales det, at der oprettes en instagram konto for virksomheden, og denne skal forbindes med virksomhedsprofilen på Facebook. For ikke at skabe forvirring hos kunden, så det vigtigt at din virksomhedsprofil har samme titel som på Facebook. Altså i dette tilfælde ”Bæredygtigt tøj by Louise”.

LinkedIn:

Hvor Facebook mere er et privat netværk, hvor man forbindes med bekendte, familie og venner, så er LinkedIn det professionelle netværk. Her sker forbindelserne ikke nødvendigvis med personer du kender, men også med højtstående profiler i erhvervslivet, personer med samme erhvervsbaggrund mm. Ønskes annoncering på denne platform minder setuppet i LinkedIns businessmanager som hos Facebook. Forskellen ligger til dels i målsætninger, og at man som annoncør her bl.a. har mulighed for at sende InMails direkte til personer i målgruppen.

Har du spørgsmål?

Vores konsulenter kan hjælpe dig videre på din færd.