Søgemaskine-optimering

Du kan gøre meget for at blive synliggjort i Googles organiske søgninger

Begrebet søgemaskineoptimering dækker over en vigtig disciplin inden for markedsføring. Med søgeordsoptimerede tekster og relevante søgeord på siden kan din hjemmeside synliggøres på Google, Bing, Yahoo mv. Det er vigtigt, da du kan opnå organisk trafik til din hjemmeside og øge besøgstallet.

Succes med denne disciplin bunder i et kontinuerligt arbejde, som kræver at siden løbende vedligeholdes ved at analysere søgeord, som siden skal optimeres op mod. Vigtigheden i at gøre dette stykke arbejde udmunder sig i, at vi som noget af det første ”spørger” Google. Hvor vi førhen ringede til lægen med symptomer, så skriver vi det på Google, som viser søgeresultater, der matcher forespørgslen.

For at finde det rette søgeord kan du med fordel anvende værktøjer, som kan hjælpe med at udvælge relevante søgeord forbundet med det, du sælger på din webshop, den service ydelse du giver, eller den information/viden du vil videregive til dine kunder. Hvis du har en Google Ads konto kan du anvende søgeordsplanlæggeren og få inspiration til søgeord med relevans for din landingsside.

Google

Eksempel:
Du har en webshop, der sælger bæredygtige strømper. Inde på Google Ads kan du indsætte søgeordet og se det antal søgninger, der månedligt har en forespørgsel herpå. Grunden, til det er vigtigt med antal søgninger, er, at det giver en indikation på efterspørgslen. Hvis du indser, at der er flere søgninger på ”strømper i bæredygtigt garn”, ”bæredygtige sokker” eller ser et forslag som ”klimavenlige sokker”, kan der her vurderes hvilke(t) søgeord, du vil optimere på en given landingsside.

Spørgsmål til hvordan du søgeordsoptimerer dine landingssider?

Tag kontakt til en konsulent med speciale i SEO med rådgivning, strategiplanlægning og eksekvering.

Shopping Cart