Push Marketing

Hvad er push marketing?

Helt konkret går push marketing ud på, at virksomheder eksponerer produkter og services overfor potentielle kunder. Ved push marketing er det annoncøren – altså din virksomhed, som skubber annoncer ud til mulige kunder. Med dette skal det forstås, at virksomheder, som anvender denne form for markedsføring, ønsker at skabe et behov hos en potentiel kunde, som umiddelbart ikke har efterspurgt det, men når denne ser dit budskab med dine produkter eller services, kan det medføre overvejelse hos kunden.

Dagligdagen er fyldt med annoncer fra, når du står op, til du lægger dig til at sove, møder du annoncer, hvor du færdes online og offline. Forestil dig at du står op om morgenen og tager din smartphone i hånden. Du hopper lige ind på dit foretrukne nyhedsmedie og bum, så er der bannerreklamer eller videoannoncer med ”sponsoreret indhold”. Du er kommet i tøjet og skal med det offentlige, hvor du ser reklamer på busserne, og når du får sat dig godt til rette i bussen, tjekker du lige de sociale medier, hvor du igen mødes af flere annoncer. Denne cyklus fortsætter dagen lang og gentager sig.

Hvilke medier og facader anvendes til push markedsføring?

Hvis du sælger bæredygtigt tøj til børn, så er de sociale medier et oplagt valg, da din målgruppe er miljøbevidste kvinder med børn. Du skal derfor formidle et budskab som ”Bæredygtigt tøj til piger og drenge”, hvor du sætter et link ind til din webshop.

Har du en startup eller et nyt produkt du ønsker at markedsføre dit brand?

Kontakt en af konsulenterne, som kan hjælpe med at klarlægge en push strategi, der er skræddersyet til dit behov, så der nås ud til kunderne, og at du får mere trafik til hjemmesiden. Skab opmærksomhed omkring brandet og få rådgivning til, hvordan man agerer sig online på bl.a. sociale medier.

Har du spørgsmål?

Vores konsulenter kan hjælpe dig videre på din færd.