E-mail marketing
Fastholdelse af nuværende kunder
Fokus skal alene ikke rettes mod nye kunder i butikken. Det er også vigtigt at fokusere og forpleje de eksisterende kunder. Når en kunde har givet samtykke til at modtage nyhedsbreve, er det fordi, denne ønsker fordele ved at være på e-maillisten. Jævnligt kan kunderne holdes i ”live” ved at sende månedlige-, sæson-, helligdagsmails, hvor der kommer en reminder om brandet. Tilbud, budskaber, nye lanceringer mm. kan formidles over for en målgruppe, du allerede ved har interesse for din virksomhed. Derfor møder du ikke en barriere, hvor man som virksomhed skal overbevise kunden.
Et emnefelt med titel til din e-mail kampagne kunne være følgende:
”Bæredygtige julegaver under juletræet!” eller ”Julemandens sæk er fyldt med bæredygtigt legetøj”.
Skriv fængende titler og emnefelter
Det er forskelligt, hvordan virksomheder bruger e-mailmarketing, men det anbefales i allerhøjeste grad, da der er en høj åbenrate og konverteringsrate. Det handler om at skrive den rette indledende tekst i emnefeltet. Tænk over hvordan journalister formår at skrive overskrifter, der sikre dem, at du klikker ind og læser en artikel. Kunden skal gøres nysgerrig, og kunden skal se sin fordel ved at læse din nyhedsmail.
Det at udforme en e-mail kan for nogle være teknisk, da det ikke alene er tekst, men også kræver aspekter som visuelle elementer (billede/video), teknik i opsætningen, indsættelse af knapper og links. Alt efter hvilken mailplatform, der anvendes, vil der være rigeligt med muligheder, så kunden vil læse nyhedsbrevet og klikke ind på fx landingssiden for ”bæredygtige trøjer”.
Ved du ikke, hvordan du kommer i gang?
Få hjælp til hvordan du kan udforme en e-mailstrategi som giver dig mersalg og hvordan flere potentielle kunder kan tilmelde sig dit nyhedsbrev.